понеділок, 20 листопада 2023 р.

8-й клас Українська мова Тема. Повторення вивченого про текст. Розвиток мовлення. Редагування тексту

 

8-й клас

Українська мова

Тема. Повторення вивченого про текст. Розвиток мовлення. Редагування тексту.

Повторення вивченого матеріалу про текст.

Малюнок 1, 2 – що таке текст?

Малюнок 3 – які ви знаєте засоби граматичного звязку речень у тексті?

 Малюнок 4 – як повязані речення в тексті?

 Малюнок 5 – які стилі мовлення ви знаєте?

Завдання на закріплення вивченого матеріалу.

Малюнок 6

 Тренувальні вправи на закріплення вивченого про текст.

Завдання 1.

 Прочитайте висловлювання. Чи можна вважати його текстом? Визначити тему й основну думку. Дібрати заголовок.

Спів — це сигнал самця, адресований самці, мета якого — полегшити їх зустріч, а головне попередити інших птахів свого виду про те, що дана гніздова ділянка вже зайнята. По-справжньому співають тільки самці і то лише в період розмноження.

Приємний і мелодійний голос мають переважно дрібні птахи із ряду горобиних. Найактивніше вони співають перед початком і під час гніздування.

Загальновизнаним, найкращим співаком серед птахів уважається соловейко. Але серед птахів-співаків у соловейка є багато конкурентів. Деякі з них майстерно копіюють співи інших птахів, наслідують різні звуки. Це так звані птахи-пересмішники, до яких належить сойка, шпак, деякі кропив’янки, очеретянки та ін. Шпак, наприклад, наслідує рипіння воза, удари батога, трель жайворонка, щебетання ластівки, пісні дроздів, крякання качки, цвіркання горобця (Ф. Гальченко).

Завдання 2.

Прочитайте текст. Доберіть до нього заголовок, який би виражав основну думку. Запишіть текст.

Навесні, узимку, в інші періоди року звірі іноді потрапляють у біду. У таких випадках людина повинна негайно допомогти. Перед весняною повінню в місцях, які затоплюються, доцільно споруджувати плотини з хворосту або іншого матеріалу. У літній сухий період у лісі може спалахнути пожежа. Єдина допомога — не дати вогню розгорітися (За В. Бондаренком).

Завдання 3. Редагування тексту. Прочитайте речення. Розташуйте їх так, щоб утворився текст. Діберіть заголовок, який би виражав тему висловлювання.

1) Не завжди люди розуміли і те, що в них відповідно до природи є не тільки права, а й обов’язки.
2) Наші обов’язки перед природою полягають у тому, щоб пропагувати наукові основи охорони та раціонального використання дикої флори й фауни, нормувати мисливство, охороняти середовище й шляхи міграції тварин, створювати заповідники, заказники.
3) Останні ще і тепер не сформульовані чітко, але цілком зрозуміло, що в їх основі лежить культура спілкування з природою.
4) Люди, постійно стикаючись із різними проблемами, збереженню природи не завжди приділяли належну увагу.

Додаток.

Малюнок 1, 2 – що таке текст?

 



Малюнок 3 – які ви знаєте засоби граматичного звязку речень у тексті?



Малюнок 4 – як повязані речення в тексті?


Малюнок 5 – які стилі мовлення ви знаєте?

Малюнок 6



Немає коментарів:

Дописати коментар